Tidningen
”Hans inlägg på Facebook var droppen”
28-åringen fick sluta sitt uppdrag på Volvo efter ett inlägg på Facebook.<br>
– Vissa tidningar berättade en osann historia om att skriver man på Facebook så får man sparken, säger Jan Bengtsson, vd på bemanningsföretaget Uniflex.
<p>I statusraden på Facebook skrev 28-åringen ”En dag kvar på detta dårhus”.</p> <p>Enligt informationschefen på Volvo Powertrain, Jörgen Gustavsson, var Facebook-inläggen droppen som fick bägaren att rinna över. Volvo har en policy för sociala medier som grundar sig på företagets interna värderingar ”The Volvo way”. </p> <p>– Den säger att vi ska uppträda i sociala medier som vi gör i alla andra sammanhang, säger Jörgen Gustavsson. </p> <p>Lars Ask, verkstadsklubbens ordförande på Volvo i Skövde, kände inte till policyn men har nu läst den.</p> <p>– En väl förborgad hemlighet någonstans i datavärlden, säger han.